- Деталі
- Перегляди: 401
Євроінтеграційні процеси проходять наскрізно в системі середньої та вищої освіти України. Актуальність даного питання вже не знаходить заперечень. Чинне законодавство України вже визначило правові рамки академічної доброчесності в освітньому середовищі, адже всі прояви недоброчесності несуть згубні наслідки для якості освіти.
Так законодавець визначив наступне, що академічна доброчесність може проявлятися у форма плагіату або самоплагіату. Тому кожен працівник закладу освіти або здобувач освіти має в повній мірі розуміти правові рамки запозичень, посилання на джерела та співставляти із власними судженнями з окремих питань дослідження.
- Деталі
- Перегляди: 11137
Європейське наукове співтовариство вже в повній мірі сформували нормативне і світоглядне сприйняття проблеми академічної доброчесності та відповідальності за її порушення.
Чинне законодавство України щодо питання академічної доброчесності сформовано на основі норм Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, чинних наказів і рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, іншої загальнодержавної нормативної бази, Статуту комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» (далі – академія та/або ДАНО), Положення про академічну доброчесність закладу вищої освіти (Протокол Вченої ради ДАНО від 09 листопада 2020 р. № 4), Положення про організацію освітнього процесу та дотримання норм академічної доброчесності.
- Деталі
- Перегляди: 549
Для самоосвіти здобувачів вищої освіти, науковців, педагогічних працівників пропонуємо ознайомитись з наступними джерелами інформації.
1. Невинна боротьба з далекосяжними наслідками / В. Андрущенко. Вища освіта України : теоретичний та науково-практичний часопис. 2019. № 1. С. 5-11.
Андрущенко Віктор, доктор філософських наук; професор; академік НАПН України; член-кореспондент НАН України; президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису; ректор.
Показано, що розбудова національної системи освіти є одним з головних (якщо й не головним!) напрямів українського державотворення. Адже головним суб'єктом усіх процесів, що здійснюються, є людина. І залежно від того, яку систему знань, компетенцій, цінностей вона освоїла й сповідує, такими будуть її помисли і дії, а отже - такими будуть суспільство і культура, які вона створює. Щоб бути суб'єктом (а не пасивним об'єктом, який «пливе за течією»), людина має сповідувати широкий погляд на внутрішній і зовнішній світ – світогляд, відповідно до якого вона перетворює зовнішній світ, створює культуру, народжує й виховує дітей, продукує цивілізовані форми спілкування й співпраці зі світом. Освіта – це фундамент соціального, філософія є її духовним стрижнем. На жаль, нехтуючи тисячолітнім досвідом історії, деякі «доброзичливці» підневільно намагаються «випхнути її за межі системи», нав'язати сурогатні замінники дійсної духовності і культури, філософії і моралі й відтиснути національну освіту на манівці світової історії, позбавити українську людину майбутнього. Визнаючи право кожного на власну думку, апелюємо до здорових суспільних сил з метою розгорнути дискурс про цінності освіти, значення в ній такого напряму, як «філософія освіти», завданням якої є формування методологічної і світоглядної культури особистості.
- Деталі
- Перегляди: 995
Основні види академічної відповідальності.
Основні види академічної відповідальності встановлені Законом України «Про освіту». Відповідно до частини 5 статті 42, до основних видів академічної відповідальності Співробітників належать:
– відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
– позбавлення присудженого наукового ступеня чи присвоєного вченого звання;
– відмова в присудженні або позбавлення присудженого педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
– позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
- Деталі
- Перегляди: 489
Проєкт Academic IQ спільно з аналітичним центром «ОсвітАналітика» та запрошеними експертками й експертами підготували методичні рекомендації «Академічна доброчесність у середній освіті».
Методичні рекомендації охоплюють такі питання:
Розділ 1. Академічна доброчесність як віддзеркалення якості освіти