• Головна
  • Структура
    • Керівництво
    • Навчально-науковий інститут управління
    • Навчально-науковий інститут педагогіки
    • Дніпровський фаховий педагогічний коледж
      • Дирекція коледжу
      • Сайт коледжу
    • Центр підвищення кваліфікації педпрацівників
    • Відділ забезпечення якості освіти
    • Бібліотека
    • Вчена рада
    • Науково-методична рада
    • Наглядова рада
    • Профспілковий комітет
  • Діяльність
    • Публічна інформація
      • Установчі документи
      • Положення та розпорядчі документи
      • Пожежна безпека
      • Фінансові документи
      • Публічні закупівлі
    • Організаційна робота
      • План роботи та звіти про діяльність
      • Вибори в академії
      • Особливі відзнаки
    • Наукова робота
      • Наукові заходи академії
      • Наукова робота кафедр
      • Наукове видання академії
      • Рада молодих вчених
      • Наукове товариство
      • Наукові школи
      • Наукові звіти
    • Ліцензії МОН
    • Акредитація
    • Експериментальна робота
    • Академічна доброчесність
    • Протидія корупції
    • Попередження насилля
    • Виставкова діяльність
    • Видавнича діяльність
    • Міжнародні відносини
    • Академічна мобільність
    • Забезпечення якості освіти
    • Інтелектуальні змагання
    • Учитель року
  • Вступнику
    • Напрями підготовки
    • Приймальна комісія
    • Вступна кампанія
      • Нормативне забезпечення
      • Ліцензія та план набору
      • Анкета абітурієнта
      • Терміни вступної кампанії
      • Перелік вступних документів
      • Програми вступних випробувань
      • Розклад вступних випробувань
      • Результати вступних випробувань
      • Накази про зарахування
    • Вартість навчання
    • Ваучер на навчання
    • Гуртожиток
    • Додаткові освітні послуги
    • Матеріально-технічна база
  • Студенту
    • Освітньо-професійні програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • A2 Дошкільна освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A3 Початкова освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A2 Дошкільна освіта (бакалаври)
      • A3 Початкова освіта (бакалаври)
      • А6 Спеціальна освіта. Корекційна психопедагогіка (бакалаври)
      • D3 Менеджмент персоналу (бакалаври)
      • C4 Психологія (бакалаври)
      • А1 Освітні науки (магістри)
      • C4 Психологія (магістри)
      • D3 Освітній менеджмент (магістри)
      • D4 Публічне управління та адміністрування (магістри)
    • Дистанційне навчання
    • Студентське самоврядування
    • Стипендії за рейтингом успішності
  • Аспірантура
    • Освітньо-наукові програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • А1 «Освітні, педагогічні науки»
      • D4 «Публічне управління та адміністрування»
    • Дистанційне навчання
    • Спеціалізовані Вчені ради
    • Наші стейкхолдери
  • Підвищення кваліфікації
    • Плани курсів
    • Освітні програми
    • Освітні програми НУШ
    • Вчителю
      • Суспільно-гуманітарні дисципліни
      • Природничо-математичні дисципліни
      • Виховна робота
      • «Нова українська школа»
    • Дистанційне навчання
    • Навчання з охорони праці
    • Навчання з військового обліку
    • Видані документи

×

Search
Дніпровська академія неперервної освіти
ukenpl
  • Вхід
  • Home /
  • Діяльність /
  • Академічна доброчесність /
  • Ініціативна академічна доброчесність та якість освіти: ключові аспекти

Ініціативна академічна доброчесність та якість освіти: ключові аспекти

Деталі
Перегляди: 534

2208 7Євроінтеграційні процеси проходять наскрізно в системі середньої та вищої освіти України. Актуальність даного питання вже не знаходить заперечень. Чинне законодавство України вже визначило правові рамки академічної доброчесності в освітньому середовищі, адже всі прояви недоброчесності несуть згубні наслідки для якості освіти.

Так законодавець визначив наступне, що академічна доброчесність може проявлятися у форма плагіату або самоплагіату. Тому кожен працівник закладу освіти або здобувач освіти має в повній мірі розуміти правові рамки запозичень, посилання на джерела та співставляти із власними судженнями з окремих питань дослідження.

Нажаль не кожен учасник освітнього простору може чесно визнати свої помилки, відповідально ставитись до навчання та наукового або творчого дослідження, використовувати лише свої перевірені дані або відомості, уникати плагіату або самоплагіату, належно цитувати роботи інших тощо. Окреслені уявлення можуть привести до непоправних наслідків, а саме втрати довіри у справедливість і ім’я дослідника, чесності і відкритості суспільного сприйняття науки або творчості, ефективність результатів досліджень, тощо.

У європейському науковому та творчому середовищі актуальними є існування шести ключових цінностей, які називають фундаментальними: 1)Чесність; 2)Довіра; 3)Справедливість; 4)Сміливість; 5)Відповідальність; 6)Повага [1, 2, 3, 4]. Тож вони є досить актуальними для нашої національної освітньої сфери від дошкілля до вищої освіти.

В Дніпровській академії неперервної освіти вже створено певні передумови для розвитку компетентностей з академічної доброчесності та дотримання чеснот доброчесності наскрізно через всі кластери освітнього середовища від курсів підвищення кваліфікації до реалізації бакалаврських, магістерських та наукових програм за якими здійснюється підготовка здобувачів освіти.

Так академія вже прийняла і оприлюднює Положення про академічну доброчесність, окреслила норми підготовки курсових, дипломних та аспірантських робіт, підготовку методичних та дослідницьких посібників тощо. В планах стають питання щодо поглиблення роботи з академічної доброчесності, академічної мобільності та відповідальності за порушення норм доброчесності. Окремим пунктом є моніторингова робота з якості освіти, як індикатор ефективного освітнього простору та задоволення запиту здобувачів освіти на якісну освіту. В даному напрямку теж необхідно проводити організаційну роботу та виправляти певні відхилення від норми.

Щоб не потрапляти до списків плагіаторів у наукових виданнях, сучасний науковець має підвищувати свою Інформаційну грамотність – здатність визначити, який об’єм інформації є необхідним для виконання завдання. Вміння розміщувати, оцінювати та ефективно використовувати відповідну інформацію для виконання завдання.

Таким чином, ми можемо відмітити правильність організаційних заходів із забезпечення академічної доброчесності учасників освітнього процесу від викладачі до здобувачів освіти, сформовано нормативне поле для процесу доброчесності та сформовано ефективне і якісне освітнє середовище в закладі вищої освіти.

Список використаних джерел

1. Закон України «Про освіту». URL; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення 19.08.2022).

2. Закон України «Про повну загальну середню освіту». URL; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1385-20#Text (дата звернення 19.08.2022).

3. Навчання студентів академічній доброчесності у бібліотеці ВНЗ Методичні поради. Київ, 2016. URL; https://www.donnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/8/2019/08/Navch.stud.AD-u-bibliot.VNZ.pdf (дата звернення 19.08.2022).

4. Культура академічної доброчесності. URL; https://www.slideshare.net/NB_MDU/ss-98072766 (дата звернення 19.08.2022).

Заржицька Еліна, методист Навчально-методичного центру
забезпечення якості освіти КЗВО «ДАНО» ДОР»
  • Попередня
  • Наступна
Вчитель – це перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти
suhomlinski

Василь Сухомлинський

Лише той Учитель, хто живе так, як навчає…
skovoroda

Григорій Сковорода

Предмети, яким навчають дітей, повинні відповідати їхньому віку, інакше є небезпека, що в них розвинеться мудрованість, зарозумілість, марнославство.
kant

Кант І.


Наша адреса

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
Обласний навчально-методичний центр
підвищення кваліфікації педагогічних
працівників: +38-056-732-47-52
Приймальна комісія Академії: +38-056-732-09-18
Відбіркова комісія Дніпровського фахового педагогічного коледжу: +38-098-377-53-95
email: kzvo@dano.dp.ua

© 2025 Дніпровська академія неперервної освіти is licensed under CC BY 4.0

Вхід адміністратора

  • Забули свій логін?
  • Забули свій пароль?
Go Top

Адреса:

 

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
 
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
 
Обласний навчально-методичний
центр підвищення кваліфікації
педагогічних працівників:
+38-056-732-47-52
 
Приймальна комісія Академії:
(056) 732-09-18
 
Відбіркова комісія Дніпровського
фахового педагогічного коледжу:
+38-098-377-53-95
 
email: kzvo@dano.dp.ua
 

Facebook:

КЗВО ДАНО

YouTube

 

Робочі години

Понеділок - П'ятниця (08.00 - 17.00)

сайт КЗВО "ДАНО" ДОР" by Сиченко Віктор Володимирович is licensed under CC BY 4.0

×