• Головна
  • Структура
    • Керівництво
    • Навчально-науковий інститут управління
    • Навчально-науковий інститут педагогіки
    • Дніпровський фаховий педагогічний коледж
      • Дирекція коледжу
      • Сайт коледжу
    • Центр підвищення кваліфікації педпрацівників
    • Відділ забезпечення якості освіти
    • Бібліотека
    • Вчена рада
    • Науково-методична рада
    • Наглядова рада
    • Профспілковий комітет
  • Діяльність
    • Публічна інформація
      • Установчі документи
      • Положення та розпорядчі документи
      • Пожежна безпека
      • Фінансові документи
      • Публічні закупівлі
    • Організаційна робота
      • План роботи та звіти про діяльність
      • Вибори в академії
      • Особливі відзнаки
    • Наукова робота
      • Наукові заходи академії
      • Наукова робота кафедр
      • Наукове видання академії
      • Рада молодих вчених
      • Наукове товариство
      • Наукові школи
      • Наукові звіти
    • Ліцензії МОН
    • Акредитація
    • Експериментальна робота
    • Академічна доброчесність
    • Протидія корупції
    • Попередження насилля
    • Виставкова діяльність
    • Видавнича діяльність
    • Міжнародні відносини
    • Академічна мобільність
    • Забезпечення якості освіти
    • Інтелектуальні змагання
    • Учитель року
  • Вступнику
    • Напрями підготовки
    • Приймальна комісія
    • Вступна кампанія
      • Нормативне забезпечення
      • Ліцензія та план набору
      • Анкета абітурієнта
      • Терміни вступної кампанії
      • Перелік вступних документів
      • Програми вступних випробувань
      • Розклад вступних випробувань
      • Результати вступних випробувань
      • Накази про зарахування
    • Вартість навчання
    • Ваучер на навчання
    • Гуртожиток
    • Додаткові освітні послуги
    • Матеріально-технічна база
  • Студенту
    • Освітньо-професійні програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • A2 Дошкільна освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A3 Початкова освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A2 Дошкільна освіта (бакалаври)
      • A3 Початкова освіта (бакалаври)
      • А6 Спеціальна освіта. Корекційна психопедагогіка (бакалаври)
      • D3 Менеджмент персоналу (бакалаври)
      • C4 Психологія (бакалаври)
      • А1 Освітні науки (магістри)
      • C4 Психологія (магістри)
      • D3 Освітній менеджмент (магістри)
      • D4 Публічне управління та адміністрування (магістри)
    • Дистанційне навчання
    • Студентське самоврядування
    • Стипендії за рейтингом успішності
  • Аспірантура
    • Освітньо-наукові програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • А1 «Освітні, педагогічні науки»
      • D4 «Публічне управління та адміністрування»
    • Дистанційне навчання
    • Спеціалізовані Вчені ради
    • Наші стейкхолдери
  • Підвищення кваліфікації
    • Плани курсів
    • Освітні програми
    • Освітні програми НУШ
    • Вчителю
      • Суспільно-гуманітарні дисципліни
      • Природничо-математичні дисципліни
      • Виховна робота
      • «Нова українська школа»
    • Дистанційне навчання
    • Навчання з охорони праці
    • Навчання з військового обліку
    • Видані документи

×

Search
Дніпровська академія неперервної освіти
ukenpl
  • Вхід
  • Home /
  • Діяльність /
  • Академічна доброчесність /
  • Джерела інформації для самоосвіти

Джерела інформації для самоосвіти

Деталі
Перегляди: 806

2208 5Для самоосвіти здобувачів вищої освіти, науковців, педагогічних працівників пропонуємо ознайомитись з наступними джерелами інформації.

1. Невинна боротьба з далекосяжними наслідками / В. Андрущенко. Вища освіта України : теоретичний та науково-практичний часопис. 2019. № 1. С. 5-11.

Андрущенко Віктор, доктор філософських наук; професор; академік НАПН України; член-кореспондент НАН України; президент асоціації ректорів педагогічних університетів Європи; головний редактор часопису; ректор.

Показано, що розбудова національної системи освіти є одним з головних (якщо й не головним!) напрямів українського державотворення. Адже головним суб'єктом усіх процесів, що здійснюються, є людина. І залежно від того, яку систему знань, компетенцій, цінностей вона освоїла й сповідує, такими будуть її помисли і дії, а отже - такими будуть суспільство і культура, які вона створює. Щоб бути суб'єктом (а не пасивним об'єктом, який «пливе за течією»), людина має сповідувати широкий погляд на внутрішній і зовнішній світ – світогляд, відповідно до якого вона перетворює зовнішній світ, створює культуру, народжує й виховує дітей, продукує цивілізовані форми спілкування й співпраці зі світом. Освіта – це фундамент соціального, філософія є її духовним стрижнем. На жаль, нехтуючи тисячолітнім досвідом історії, деякі «доброзичливці» підневільно намагаються «випхнути її за межі системи», нав'язати сурогатні замінники дійсної духовності і культури, філософії і моралі й відтиснути національну освіту на манівці світової історії, позбавити українську людину майбутнього. Визнаючи право кожного на власну думку, апелюємо до здорових суспільних сил з метою розгорнути дискурс про цінності освіти, значення в ній такого напряму, як «філософія освіти», завданням якої є формування методологічної і світоглядної культури особистості.

2. Чинники недоброчесної поведінки студентів у навчальному процесі / Б.Гвоздецька. Вища школа : науково-практичне видання. 2019. № 10. С. 55-65.

Гвоздецька Богданна, кандидат соціологічних наук; доцент кафедри правознавства, соціології та політології.

Присвячено дослідженню феномену академічної недоброчесності у ЗВО України та за кордоном, а також визначенню його основних чинників. Аналіз базується на результатах соціологічного дослідження «Академічна доброчесність», проведеного серед студентів Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Результати дослідження свідчать, що причиною недоброчесної поведінки є як суспільні позаакадемічні, так і академічні, університетські чинники, пов 'язані з самими студентами та процесом навчання.

3. Формування навичок та вмінь з інформаційної грамотності у користувачів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна / А. Давидова, Г. Штан. Бібліотечний вісник : науково-теоретичний та практичний журнал. 2020. № 3. С. 33-38.

Розкриваються причини та головні особливості проведення занять з інформаційної та бібліотечно-бібліографічної грамотності в ЦНБ ХНУ імені В.Н. Каразіна. Зазначається, що проблемою, яку необхідно вирішити, є незадовільний рівень навичок як студентів, так і аспірантів та деяких викладачів у галузі користування бібліотечними ресурсами, науково-довідковим апаратом та спеціалізованими базами даних. Саме цієї мети намагаються досягти фахівці бібліотеки, проводячи заняття у взаємодії з факультетами університету.

4. Управління дослідницькою діяльністю в системі університетського врядування: характеристика та закономірності / І. Драч. Вища освіта України : теоретичний та науково-практичний часопис. 2018. № 3. С. 60-65.

Драч Ірина, доктор педагогічних наук; доцент; перший заступник директора.

Обґрунтовано актуальність моделі врядування, яка доповнює парадигму лідерства в управлінні сучасним університетом. Проаналізовано концепцію врядування як багаторівневого, із залученням багатьох акторів (учасників), та багатозавданнєвого управління. Розглянуто особливості та закономірності управління дослідницькою діяльністю в системі університетського врядування

5. Плагіат у наукових творах: основні поняття та шляхи забезпечення доказової бази / Н. Кісіль. Інтелектуальна власність в Україні. 2017. № 3. С. 24-29.

Кісіль Наталія, начальник відділу досліджень об'єктів інтелектуальної власності та інформатизації Державного підприємства «Інформаційні судові системи» Державної судової адміністрації України; кандидат сільсько-господарських наук; старший науковий співробітник, м. Київ).

Розглядається проблема розробки та формулювання єдиних критеріїв для визначення ознак плагіату. Здійснено аналіз літературних джерел та відповідних норм законодавства.

Держателі документа: Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна.

6. Відкритий електронний архів – важливий чинник публікаційної активності науковців / Н. Левченко. Бібліотечний вісник : науково-теоретичний та практичний журнал. 2018. № 5. С. 3-7.

Левченко Наталія, директор науково-технічної бібліотеки. Обґрунтовується необхідність подальшого зміцнення ініціативи Відкритого доступу для збереження і забезпечення доступності до наукових публікацій, результатів досліджень. Характеризується активність закладів вищої освіти щодо збільшення представництва університетської науки в глобальному просторі наукових комунікацій.

7. Методичні рекомендації щодо організації роботи сайту закладу освіти (в аспекті поваги прав людини в онлайновому просторі) / Г. Громко. Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. 2020. № 2/4. С. 36-41.

Розглянуто методичні рекомендації щодо організації роботи сайтів закладів освіти: правила створення та організації сайту, права дитини на захист, інформаційне наповнення сайту, академічна доброчесність.

8. Бібліотеки і неформальна безперервна освіта : у контексті забезпечення сталого й збалансованого розвитку суспільства. Бібліотечна планета : науково-практичний професійний журнал. 2018. № 3. С. 15-17.

Пашкова В., доцент; доктор історичних наук; віце-президент Української бібліотечної асоціації; заслужений працівник культури України.

Автор акцентує увагу читачів на важливості публічних, шкільних, університетських, наукових та спеціальних книгозбірень у формуванні культури навчання протягом життя. На прикладі бібліотек Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Одеської, Тернопільської, Харківської областей та м. Києва, а також бібліотек провідних університетів країни автор аналізує результати роботи бібліотек щодо формування інформаційно-комунікаційної компетентності та фінансової грамотності громадян, протидії дезінформації, навчання критичного використання інформації та новин, працевлаштування та ефективного пошуку роботи, академічної доброчесності тощо.

9. Блуд у полі християнських понять. Слово і час : науково-теоретичний журнал. Київ : НАН України; Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка; Національна спілка письменників України, 2018. – № 8. – С. 114-123. – Примітки посторінкові.

Тарнашинська Людмила, доктор філологічних наук; професор.

Автор статті – відомий український літературознавець Людмила Тарнашинська – в своєму листі до редакції журналу «Слово і час» пише про черговий випадок плагіату (було використано її статтю про Євгена Сверстюка).

10. Воля до наукової новизни як умова неможливості плагіату. Вища освіта України : теоретичний та науково-практичний часопис. 2018. № 2. С. 13-18.

Хамітов Назіп, доктор філософських наук; професор; провідний науковий співробітник.

Аналізується зв’язок проблеми подолання плагіату й актуалізації наукової новизни. Плагіат у науці є безумовно ганебним – як будь-яка крадіжка. При цьому ставиться більш широка й значуща проблема – головного критерію академічної доброчесності, а одночасно академічної якості та гідності. І таким критерієм не може бути відсутність плагіату, цей критерій - присутність наукової новизни, заради якої й існує наука.

У Дніпропетровській обласній бібліотеці для молоді ім. М.Свєтлова можна знайти наступні джерела:

1. Розширений глосарій термінів та понять ст. 42 «Академічна доброчесність» Закону Украни «Про освіту». Шкільна бібліотека плюс. 2019. № 3-4. С. 9-21.

2. Бойчук Д. Перевірка на плагіат: власний досвід. Освіта УКраїни. 2019. № 25. С. 7

3. Кодекс честі. Історія України. 2021. № 5-6. С. 48-66.

URL джерела:

1. Перелік ресурсів за темою академічна доброчесність. Наукова бібліотека Хмельницького національного університету. Хмельницький, 2022. URL : http://library.khmnu.edu.ua/?page_id=5019. (дата звернення: 17. 08. 2022).

2. Українські матеріали та ресурси із академічної доброчесності. Сторінка Євгенія Ніколаєва. Київ, 2022. URL :https://www.skeptic.in.ua/integrity/ (дата звернення: 17. 08. 2022).

3. Вебінар «Доброчесність в кожному з нас. Як навчати доброчесності в школі». На вебінарі слухачі дізнаються про необхідність навчати доброчесності в школі. Адже доброчесність пронизує усі сфери нашого життя. У доброчесному світі жити краще. І наше завдання навчити дітей будувати такий світ, і знати, що доброчесність має бути в кожному з нас.

Режим доступу: https://op.ua/training/osvita-pedagogika/dobrochesnist-v-kozhnomu-z-nas-yak-navchati-dobrochesnosti-v-shkoli (дата звернення 19.08.2022).

4. Вебінар «Академічна доброчесність: студентські ініціативи». Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP, що упроваджується Американськими Радами з міжнародної освіти, запрошує доєднатися до вебінару «Академічна доброчесність: студентські ініціативи».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=DUG9Maww-Nw&ab_channel=%D0%86%D0%BD%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0AcademicIQ (дата звернення 19.08.2022).

5. Вебінар «Аналізуємо звіт про перевірку на плагіат» – Unicheck та Academic IQ. Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP, що упроваджується Американськими Радами з міжнародної освіти та Unicheck Україна, запрошують переглянути пряму трансляцію вебінару «Аналізуємо звіт про перевірку на плагіат».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=RqGFSYRM6gY&ab_channel=%D0%86%D0%BD%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0AcademicIQ (дата звернення 19.08.2022).

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти
КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР»
  • Попередня
  • Наступна
Вчитель – це перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти
suhomlinski

Василь Сухомлинський

Лише той Учитель, хто живе так, як навчає…
skovoroda

Григорій Сковорода

Предмети, яким навчають дітей, повинні відповідати їхньому віку, інакше є небезпека, що в них розвинеться мудрованість, зарозумілість, марнославство.
kant

Кант І.


Наша адреса

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
Обласний навчально-методичний центр
підвищення кваліфікації педагогічних
працівників: +38-056-732-47-52
Приймальна комісія Академії: +38-056-732-09-18
Відбіркова комісія Дніпровського фахового педагогічного коледжу: +38-098-377-53-95
email: kzvo@dano.dp.ua

© 2025 Дніпровська академія неперервної освіти is licensed under CC BY 4.0

Вхід адміністратора

  • Забули свій логін?
  • Забули свій пароль?
Go Top

Адреса:

 

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
 
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
 
Обласний навчально-методичний
центр підвищення кваліфікації
педагогічних працівників:
+38-056-732-47-52
 
Приймальна комісія Академії:
(056) 732-09-18
 
Відбіркова комісія Дніпровського
фахового педагогічного коледжу:
+38-098-377-53-95
 
email: kzvo@dano.dp.ua
 

Facebook:

КЗВО ДАНО

YouTube

 

Робочі години

Понеділок - П'ятниця (08.00 - 17.00)

сайт КЗВО "ДАНО" ДОР" by Сиченко Віктор Володимирович is licensed under CC BY 4.0

×