• Головна
  • Структура
    • Керівництво
    • Навчально-науковий інститут управління
    • Навчально-науковий інститут педагогіки
    • Дніпровський фаховий педагогічний коледж
      • Дирекція коледжу
      • Сайт коледжу
    • Центр підвищення кваліфікації педпрацівників
    • Відділ забезпечення якості освіти
    • Бібліотека
    • Вчена рада
    • Науково-методична рада
    • Наглядова рада
    • Профспілковий комітет
  • Діяльність
    • Публічна інформація
      • Установчі документи
      • Положення та розпорядчі документи
      • Пожежна безпека
      • Фінансові документи
      • Публічні закупівлі
    • Організаційна робота
      • План роботи та звіти про діяльність
      • Вибори в академії
      • Особливі відзнаки
    • Наукова робота
      • Наукові заходи академії
      • Наукова робота кафедр
      • Наукове видання академії
      • Рада молодих вчених
      • Наукове товариство
      • Наукові школи
      • Наукові звіти
    • Ліцензії МОН
    • Акредитація
    • Експериментальна робота
    • Академічна доброчесність
    • Протидія корупції
    • Попередження насилля
    • Виставкова діяльність
    • Видавнича діяльність
    • Міжнародні відносини
    • Академічна мобільність
    • Забезпечення якості освіти
    • Інтелектуальні змагання
    • Учитель року
  • Вступнику
    • Напрями підготовки
    • Приймальна комісія
    • Вступна кампанія
      • Нормативне забезпечення
      • Ліцензія та план набору
      • Анкета абітурієнта
      • Терміни вступної кампанії
      • Перелік вступних документів
      • Програми вступних випробувань
      • Розклад вступних випробувань
      • Результати вступних випробувань
      • Накази про зарахування
    • Вартість навчання
    • Ваучер на навчання
    • Гуртожиток
    • Додаткові освітні послуги
    • Матеріально-технічна база
  • Студенту
    • Освітньо-професійні програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • A2 Дошкільна освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A3 Початкова освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A2 Дошкільна освіта (бакалаври)
      • A3 Початкова освіта (бакалаври)
      • А6 Спеціальна освіта. Корекційна психопедагогіка (бакалаври)
      • D3 Менеджмент персоналу (бакалаври)
      • C4 Психологія (бакалаври)
      • А1 Освітні науки (магістри)
      • C4 Психологія (магістри)
      • D3 Освітній менеджмент (магістри)
      • D4 Публічне управління та адміністрування (магістри)
    • Дистанційне навчання
    • Студентське самоврядування
    • Стипендії за рейтингом успішності
  • Аспірантура
    • Освітньо-наукові програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • А1 «Освітні, педагогічні науки»
      • D4 «Публічне управління та адміністрування»
    • Дистанційне навчання
    • Спеціалізовані Вчені ради
    • Наші стейкхолдери
  • Підвищення кваліфікації
    • Плани курсів
    • Освітні програми
    • Освітні програми НУШ
    • Вчителю
      • Суспільно-гуманітарні дисципліни
      • Природничо-математичні дисципліни
      • Виховна робота
      • «Нова українська школа»
    • Дистанційне навчання
    • Навчання з охорони праці
    • Навчання з військового обліку
    • Видані документи

×

Search
Дніпровська академія неперервної освіти
ukenpl
  • Вхід
  • Home /
  • Круглий стіл для освітян області «Особливості організації та проведення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану»
Деталі
Перегляди: 986

1304 207 квітня 2022 року Дніпровська академія неперервної освіти провела круглий стіл (семінар) для освітян області на тему «Особливості організації та проведення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану». У семінарі взяли участь керівник психологічної служби Дніпропетровської області Савельєва Н.В., заступник директора з методичної роботи КЗО «Дніпропетровського обласного методичного ресурсного центру» Мушинський В.П., працівники кафедри, психологи та соціальні педагоги Дніпропетровської області.

Метою заходу буловизначити основні напрямки роботи психологічних служб щодо організації та проведення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану. Надання допомоги особистості у стресовому стані.

Першою виступила керівник психологічної служби Савельєва Н.В. з доповіддю «Організаційно-методичні аспекти супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану». У своєму виступі Наталя Володимирівна наголосила на необхідності консультування учасників освітнього процесу за допомогою телефону, створення кабінету психолога на веб сайті, меседжерів; розміщення на сайті інформації щодо роботи зі стресовими станами для педагогів, батьків і учнів. Також вона підкреслила, що психолог повинен мати особистісні ресурси та знання для такої роботи. Якщо їх немає, то краще не проводити цю роботу, щоб не нашкодити дитині або дорослому.

Віктор Мушинський приділив увагу самодопомозі «Турбуйтесь про себе». Він надав ряд рекомендацій щодо психоемоційної гігієни для тих, хто надає кризову допомогу.

Завідувач кафедри доктор психологічних наук Тетяна Гальцева розглянула методологічні засади надання психологічної допомоги учасникам освітнього процесу. У своїй доповіді вона ознайомила учасників семінару з моделлюSix Сs ізраїльського вченого Моше Фарчі. Акцентувала увагу на розвитку: позитивного мислення, самоефективності, навичок переведення агресії у корисну діяльність, активізуванні творчої активності учнів (малюнки про війну, складання віршів, казок тощо), дієвої емпатії, почуття вдячності людям, які допомагають боронити державу, місто, надають можливість вчитися та відчувати себе захищеними. Тетяна Гальцева підкреслила важливість пам’ятати: «Навчання (саморозвиток), повсякденна корисна праця та допомога іншим – це найкращі психотерапевтичні заходи, що зберігають психічне здоров’я людини в умовах воєнного стану».

Цікавою була доповідь старшого викладача Кротенко В.М., яка зосередилася на проблемах вчителя: неготовності до дистанційного навчання, невмінні контролювати роботу учня, який знаходиться у віддаленому режимі, дезадаптацію в умовах війни. Було визначено показники стресостійкості, шляхи збереження власного здоров’я.

Старший викладач Хватова О.Г. доповіла про особливості соціально-психологічного супроводу батьків та дітей тимчасово переміщених. Визначила змістовні аспекти надання соціально-психологічної допомоги батькам, які пережили втрати та зазнали негативного впливу внаслідок військових дій.

Максим Реуцький звернув увагу психологів на те, що є неприпустимим при наданні психологічної допомоги, особливо у перші години, коли людина переживає травматичну подію. Про особливості дисоціативного стану та виведення з нього. Він надав рекомендації як людині самій зрозуміти, що з неї відбувається та найпростіші правила психогігієни, що допоможуть зберегти здоров’я.

Олена Ковальчук виступила з доповіддю на тему: «Техніки психологічної самодопомоги під час війни та розвиток навичок стресостійкості». Вона розглянула визначення понять «самодопомоги» та «стресостійкості», а також динаміку емоцій у стресовій ситуації. Важливими факторами, що впливають на поведінку людини у стресових ситуаціях, виділено усвідомлення своїх власних емоцій та здатність курування ними, що є компонентами емоційного компоненту за моделлю Деніела Гоулмана.

Доповідач зробила акцент на тому, що серед технік самодопомоги у час воєнного стану використовують прості, але дієві вправи: дихальні вправи, зокрема, квадратне дихання, застосовується при тривозі, страхах, паніці, заземлення, вправи спрямовані на відчуття тіла, техніка «Каракулі» для зняття психологічної напруги, а також самомасаж та духовні практики.

Доповідь завершувалась цитатою Віктора Франкла, автора напряму у психології – логотерапії, професора, який пройшов концентраційний табір, вижив та зберіг себе як особистість. «Не існує жодної життєвої ситуації, яка б не мала сенсу. Це пояснюється тим, що сторони людського буття, що здаються негативними, зокрема, трагічна тріада – страждання, вина, смерть, – можуть бути оформлені у дещо позитивне, у досягнення, якщо підійти до них з правильної сторони» В.Франкл.

Психологи та соціальні педагоги були вдячні за доповіді. Кафедра запропонувала психологам, хто потребує додаткових знань з даної проблеми пройти курси підвищення кваліфікації з цієї тематики. Бажаючі можуть переглянути у ютубі матеріали семінару за посиланням https://youtu.be/kKDdbCbNCfo

Завідувач кафедри психології КЗВО «ДАНО» ДОР»,
доктор психологічних наук Тетяна Гальцева
  • Попередня
  • Наступна
Вчитель – це перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти
suhomlinski

Василь Сухомлинський

Лише той Учитель, хто живе так, як навчає…
skovoroda

Григорій Сковорода

Предмети, яким навчають дітей, повинні відповідати їхньому віку, інакше є небезпека, що в них розвинеться мудрованість, зарозумілість, марнославство.
kant

Кант І.


Наша адреса

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
Обласний навчально-методичний центр
підвищення кваліфікації педагогічних
працівників: +38-056-732-47-52
Приймальна комісія Академії: +38-056-732-09-18
Відбіркова комісія Дніпровського фахового педагогічного коледжу: +38-098-377-53-95
email: kzvo@dano.dp.ua

© 2025 Дніпровська академія неперервної освіти is licensed under CC BY 4.0

Вхід адміністратора

  • Забули свій логін?
  • Забули свій пароль?
Go Top

Адреса:

 

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
 
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
 
Обласний навчально-методичний
центр підвищення кваліфікації
педагогічних працівників:
+38-056-732-47-52
 
Приймальна комісія Академії:
(056) 732-09-18
 
Відбіркова комісія Дніпровського
фахового педагогічного коледжу:
+38-098-377-53-95
 
email: kzvo@dano.dp.ua
 

Facebook:

КЗВО ДАНО

YouTube

 

Робочі години

Понеділок - П'ятниця (08.00 - 17.00)

сайт КЗВО "ДАНО" ДОР" by Сиченко Віктор Володимирович is licensed under CC BY 4.0

×