• Головна
  • Структура
    • Керівництво
    • Навчально-науковий інститут управління
    • Навчально-науковий інститут педагогіки
    • Дніпровський фаховий педагогічний коледж
      • Дирекція коледжу
      • Сайт коледжу
    • Центр підвищення кваліфікації педпрацівників
    • Відділ забезпечення якості освіти
    • Бібліотека
    • Вчена рада
    • Науково-методична рада
    • Наглядова рада
    • Профспілковий комітет
  • Діяльність
    • Публічна інформація
      • Установчі документи
      • Положення та розпорядчі документи
      • Пожежна безпека
      • Фінансові документи
      • Публічні закупівлі
    • Організаційна робота
      • План роботи та звіти про діяльність
      • Вибори в академії
      • Особливі відзнаки
    • Наукова робота
      • Наукові заходи академії
      • Наукова робота кафедр
      • Наукове видання академії
      • Рада молодих вчених
      • Наукове товариство
      • Наукові школи
      • Наукові звіти
    • Ліцензії МОН
    • Акредитація
    • Експериментальна робота
    • Академічна доброчесність
    • Протидія корупції
    • Попередження насилля
    • Виставкова діяльність
    • Видавнича діяльність
    • Міжнародні відносини
    • Академічна мобільність
    • Забезпечення якості освіти
    • Інтелектуальні змагання
    • Учитель року
  • Вступнику
    • Напрями підготовки
    • Приймальна комісія
    • Вступна кампанія
      • Нормативне забезпечення
      • Ліцензія та план набору
      • Анкета абітурієнта
      • Терміни вступної кампанії
      • Перелік вступних документів
      • Програми вступних випробувань
      • Розклад вступних випробувань
      • Результати вступних випробувань
      • Накази про зарахування
    • Вартість навчання
    • Ваучер на навчання
    • Гуртожиток
    • Додаткові освітні послуги
    • Матеріально-технічна база
  • Студенту
    • Освітньо-професійні програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • A2 Дошкільна освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A3 Початкова освіта (фаховий молодший бакалавр)
      • A2 Дошкільна освіта (бакалаври)
      • A3 Початкова освіта (бакалаври)
      • А6 Спеціальна освіта. Корекційна психопедагогіка (бакалаври)
      • D3 Менеджмент персоналу (бакалаври)
      • C4 Психологія (бакалаври)
      • А1 Освітні науки (магістри)
      • C4 Психологія (магістри)
      • D3 Освітній менеджмент (магістри)
      • D4 Публічне управління та адміністрування (магістри)
    • Дистанційне навчання
    • Студентське самоврядування
    • Стипендії за рейтингом успішності
  • Аспірантура
    • Освітньо-наукові програми
    • Вибіркові дисципліни
    • Розклад занять
    • Інформаційний пакет спеціальностей
      • А1 «Освітні, педагогічні науки»
      • D4 «Публічне управління та адміністрування»
    • Дистанційне навчання
    • Спеціалізовані Вчені ради
    • Наші стейкхолдери
  • Підвищення кваліфікації
    • Плани курсів
    • Освітні програми
    • Освітні програми НУШ
    • Вчителю
      • Суспільно-гуманітарні дисципліни
      • Природничо-математичні дисципліни
      • Виховна робота
      • «Нова українська школа»
    • Дистанційне навчання
    • Навчання з охорони праці
    • Навчання з військового обліку
    • Видані документи

×

Search
Дніпровська академія неперервної освіти
ukenpl
  • Вхід
  • Home /
  • Підвищення кваліфікації /
  • Вчителю /
  • Суспільно-гуманітарні дисципліни /
  • Обласний бліц-конкурс «Філологічний переспів»

Обласний бліц-конкурс «Філологічний переспів»

Деталі
Перегляди: 909

26 квітня 2021 року обласна філологічна майстерня «Комунікативна стратегія викладання російської мови та зарубіжної літератури у форматі креативної освіти» (керівник: учитель російської мови та зарубіжної літератури Ільчук Світлана Ернстівна, КЗ «НВК №2» Покровської міської ради) провела обласний бліц-конкурс «Філологічний переспів» в рамках Всеукраїнського проєкту «Інтеркрок».

Все починалося на уроці зарубіжної літератури у 8 класі. Вивчаючи казку Екзюпері «Маленький принц», учні відкривали для себе мистецтво афоризму, вміння говорити про складне просто та зрозуміло. Мандруючи разом з Маленьким принцом, переказуючи зміст твору, діти і самі ставали авторами «філологічних знахідок».

Так виникла ідея об’єднатися із колегами – філологами цікавими учнівськими мовленнєвими знахідками протягом одного навчального дня. Це був справжній переспів, бо до сімох колег, яким надійшла пропозиція, приєдналися вчителі їх навчальних закладів та колеги інших міст. Цікаво, що всі працювали у онлайн форматі, а учні були активні, як на звичайних уроках, де вітає дух творчості.

Було запропоновано декілька афоризмів від далеких давньогрецьких філософів до сучасників – гумористів.

Можна було обирати кількість цитат, координуючи зміст із віковою категорією учнів, бо один клас «підхопить» все, інші – не все зрозуміють. Головне не те, наскільки правильно діти закінчують вислів. Цікаво, що нового і оригінального вони зможуть створити за власною версією і українською, і російською мовами. Час і кількість варіантів одного висловлювання не обмежено. Треба було оголосити початок фрази, а діти продовжують (може бути декілька варіантів закінчення афоризму).

Працювали за такими висловами:

  1. «Читаючи авторів, які добре пишуть, звикаєш добре говорити» (Ф.Вольтер).
  2. «Самі створюйте те, що може врятувати світ, - і якщо потонете по дорозі, так хоч будете знати, що пливли до берега» (Р.Бредбері).
  3. «Найсильніший той, в кого є сили керувати собою» (Сенека).
  4. «Чим підтримав своїх батьків, такої підтримки очікуй від дітей» (Фалес Милетський).
  5. «Очень немного требуется, чтобы уничтожить человека: стоит лишь убедить его в том, что дело, которым он занимается, никому не нужно» (Ф.Достоевский).
  6. «Свобода не в том, чтобы не сдерживать себя, а в том, чтобы владеть собой» (Ф.Достоевский).
  7. «Мало найти свое место в жизни, нужно найти его первым» (М.Жванецкий).
  8. «Красиво жить не запретишь. Но помешать можно» (М.Жванецкий).

Мабуть, самі вчителі не очікували, що учні не тільки близько до оригіналу завершатимуть фразу, але й створюватимуть свої, не менш достойні варіанти.

  • «Читаючи авторів, які добре пишуть, ти не тільки вчися мріяти й дивитися на світ по-іншому, але й звикаєш добре говорити» (КЗ «Широківська ОШ ОСО І-ІІІ ступенів» Широківської селищної ради, вчителі: Твердохлєбова Т.В., Тимофеєва В.О., Гусарченко О.А., Лєбєдєва О.В., Максименко А.А.).
  • «Читаючи авторів, які добре пишуть, ти поневолі можеш втратити зв'язок з реальністю, все більше занурюючись у фантазію автора» (КЗ ЗОШ №19, м. Миколаїв, вчитель Фролова О.М.).
  • «Мало найти свое место в жизни, необходимо доказать, что ты достоин его» (КЗ «ЗОШ №85» м. Кривий Ріг, вчителі Убізська І.А., Федорова Н.С., Самохвалова Т.Г.).
  • «Найсильніший той, в кого є сили не тільки захиститися, а й керувати собою» (Петропавлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 з професійним навчанням, вчителі: Цимбал О.І., Іщук Л.М., Кривозуб С.В., Земляна Л.В.).
  • «Очень немного требуется, чтобы уничтожить человека: стоит лишь убедить его в том, что то, чем он занимается – это пустая трата времени» (КЗ «ЗОШ №44» м. Кам’янське, вчитель Баличева В.М.).
  • «Свобода не в том, чтобы не сдерживать себя, свобода в твоем праве выбора» (КЗ «Лозівський ліцей №1» м. Лозова, Харківська область, вчитель Єфімова Н.О.).
  • « Красиво жить не запретишь, а плохо не хотелось бы» (КЗ «ЗОШ №123» м. Кривий Ріг, вчитель Матвіюк Н.А.).
  • «Самі створюйте те, що може врятувати світ, - і якщо потонете по дорозі, так хоч будете знати, що це було недаремно» (КЗ «ЗОШ №59» м Кривий Ріг, вчитель Коробова Н.Й.).

«Філологічний переспів» не передбачував конкурс між навчальними закладами, але змагання між красномовцями окремого класу довело, що із створення маленьких фраз починається будова власних цікавих текстів, які у сучасному інформаційному просторі стають справжнім дефіцитом.

В наступному році «Філологічний переспів» спробує себе у форматі тексту та ще й різними мовами. Запрошуємо до співпраці колег-філологів.

Вкладення:
Скачати цей файл (Криворізька ЗШ №123 Дніпропетровська обл..pdf)Криворізька ЗШ №123 Дніпропетровська обл..pdf544 Кб
Скачати цей файл (КЗ Лозівський ліцей №1 Харківська обл..pdf)КЗ Лозівський ліцей №1 Харківська обл..pdf98 Кб
  • Попередня
  • Наступна
Вчитель – це перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти
suhomlinski

Василь Сухомлинський

Лише той Учитель, хто живе так, як навчає…
skovoroda

Григорій Сковорода

Предмети, яким навчають дітей, повинні відповідати їхньому віку, інакше є небезпека, що в них розвинеться мудрованість, зарозумілість, марнославство.
kant

Кант І.


Наша адреса

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
Обласний навчально-методичний центр
підвищення кваліфікації педагогічних
працівників: +38-056-732-47-52
Приймальна комісія Академії: +38-056-732-09-18
Відбіркова комісія Дніпровського фахового педагогічного коледжу: +38-098-377-53-95
email: kzvo@dano.dp.ua

© 2025 Дніпровська академія неперервної освіти is licensed under CC BY 4.0

Вхід адміністратора

  • Забули свій логін?
  • Забули свій пароль?
Go Top

Адреса:

 

Україна м.Дніпро,
вул. Володимира Антоновича, 70, 49006
 
Приймальня ректора: +38-056-732-48-48
 
Обласний навчально-методичний
центр підвищення кваліфікації
педагогічних працівників:
+38-056-732-47-52
 
Приймальна комісія Академії:
(056) 732-09-18
 
Відбіркова комісія Дніпровського
фахового педагогічного коледжу:
+38-098-377-53-95
 
email: kzvo@dano.dp.ua
 

Facebook:

КЗВО ДАНО

YouTube

 

Робочі години

Понеділок - П'ятниця (08.00 - 17.00)

сайт КЗВО "ДАНО" ДОР" by Сиченко Віктор Володимирович is licensed under CC BY 4.0

×