Національна стратегія освіти підростаючого покоління в Україні передбачає впровадження нової освітньої парадигми, мета якої полягає у всебічній підготовці молодої людини до життя в багатовимірному, полікультурному, швидкоплинному світі, що дедалі більше глобалізується. Наша країна є складовою цього процесу і прагне слідувати прогресивним загальносвітовим тенденціям. Саме тому на сучасному етапі цивілізаційного розвитку українського суспільства проблематика інклюзивної освіти є актуальною, як і в інших демократичних країнах світу, її пріоритетність і значущість перебуває в фокусі уваги різних верств громадян, наукових та практичних пошуків вчених-освітян.
30 квітня 2025 року ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти спільно з кафедрою загальної та спеціальної педагогіки Дніпровської академії неперервної освіти було проведено науково-методичну конференцію з теми: «Новітні тенденції в освіті дітей з ООП» для вчителів/вихователів, асистентів вчителів/вихователів класів/груп з інклюзивним навчанням, фахівців (консультантів) ІРЦ.
Програма конференції була надзвичайно насиченою. Відкривала роботу конференції доповідь «Новітні тенденції в освіті осіб з ООП» Яни Полупанової, доктора філософії, завідувача ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Дніпровської академії неперервної освіти. Нею було окреслено складові та проаналізовано основні аспекти сервісної (ресурсної) підтримки дітей з ООП.
Ірина Коляда, доцент кафедри управління інформаційно-освітніми проектами Академії, кандидат філософських наук, представила доповідь «Оптимальне навчальне середовище благополуччя», в якій було розкрито важливість основних компонентів оптимального середовища благополуччя.
Продовжила роботу Оксана Базилевська, доцент кафедри загальної та спеціальної педагогіки Академії, кандидат педагогічних наук, з доповіддю «Арт методи в освітньому процесі дітей з ООП», в якій була представлена актуальна інформація про педагогічні та терапевтичні підходи, які використовують мистецтво як інструмент для розвитку, навчання, емоційного вираження та соціалізації дітей, що мають різні форми психофізичних порушень.
Світлана Косенко представила доповідь «Педагогіка партнерства – ключовий компонент у подоланні тривожності дітей з ООП», в якій наголосила, що педагогіка партнерства в умовах викликів сьогодення виступає не лише ефективною освітньою стратегією, а й інструментом психоемоційної підтримки.
В заході взяли участь 735 осіб. Повний запис конференції всі зацікавлені можуть знайти на ютуб-каналі Комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради» за посиланням
https://youtu.be/lrdK7VwAIAc